Ga direct besparen

Laat uw gegevens achter,
Wij nemen vrijblijvend contact op

Zakelijk    Privé

Wat is uw naam?


Wat is uw woonplaats?


Wat is uw email adres?
Op welk nummer bent u het best te bereiken?


Schrijf de code over om spam tegen te gaan
CAPTCHA



Het gehele jaar de beste service

Bel of mail ons service team, snelle reactie gegarandeerd!

Ons team streeft ernaar om de besparing en het gemak van onze 10.000 leden te optimaliseren.  Door het collectief van al deze leden kunnen wij de hoogste besparingen realiseren.

Onze ledenservice staat klaar voor u. Heeft u vragen over de diensten die u van ons afneemt? Bel of mail en we zijn u zo snel mogelijk van dienst. Bekijk de veelgestelde vragen voor meer informatie over onze werkwijze.

TEVREDENHEID SCORE : 9.2

 

Op de hoogte van de beste besparingen
Wilt u iedere maand tips om zelf te besparen? laat u inspireren via onze blog of volg ons via

Bezoek ons Blog








om spam tegen te gaan vragen wij u de onderstaande code over te typen
CAPTCHA

Contact:
mail: Info@Vastelastenservice.nl

Tel: 013-2110212
De ledenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 – 17:00

Adres gegevens:
Hoofdkantoor:
Ringbaan West 306B,
5025 VB Tilburg

Vestiging Amsterdam
Science Park 400,
1098 XH Amsterdam

 

Algemene vragen

Wat is de Vaste Lasten Service?

Wij zijn een adviesbureau voor de vaste lasten. We geven onafhankelijk advies en, indien gewenst, zetten we alles in werking om de besparingen zo snel mogelijk te realiseren.

Hoe werkt de Vaste Lasten Service?

Wij komen bij u langs en bekijken samen met u de huidige vaste lasten. Indien we iets voor u kunnen betekenen, regelen we dit direct.

Is de Vaste Lasten Service onafhankelijk?

Ja, wij zijn 100% onafhankelijk.

Wat kost het lidmaatschap van de Vaste Lasten Service?

Het lidmaatschap kost €4,58 per maand.

Kan ik mijn lidmaatschap altijd opzeggen?

Ons lidmaatschap is dagelijks opzegbaar zonder opzegtermijn.

Hoe ziet een adviesgesprek eruit?

Wij komen bij u langs, nemen alle vaste lasten met u door, geven advies en gaan over tot actie indien u dit wenst.

Energie

Waarom zou ik wisselen van energieleverancier?

De belangrijkste reden dat onze leden over willen stappen is het besparen van kosten

Zijn er kosten aan verbonden als ik overstap?

Nee, hier zijn geen kosten aan verbonden.

Ik ben over gestapt, maar ik heb me bedacht.

Binnen 7 dagen na uw aanmelding kunt u deze ongedaan maken door contact op te nemen met ons.

Wat is een netbeheerder?

Dit is de eigenaar van de kabels en leidingen waarover u gas en elektriciteit geleverd krijgt. Hiervoor brengen ze kosten in rekening.

Wat is vastrecht?

Dit zijn de administratieve kosten van de energieleverancier. Deze betaalt u onafhankelijk van uw verbruik.

Moet ik mijn oude leverancier zelf opzeggen?

Nee, dit gaat altijd automatisch bij aanmelding door een nieuwe energieleverancier.

Kan ik een boete krijgen van mijn oude leverancier?

Indien u nog vast zit aan een contract kunt u een boete krijgen van uw oude leverancier. In ons gesprek houden we hier altijd rekening mee, zodat we dit kunnen voorkomen door bijvoorbeeld het energiecontract later in te laten gaan.

Ik ben overgestapt, maar nu ga ik een boete krijgen van mijn oude leverancier.

Bij een overstap komt het vaak voor dat de oude leverancier een standaard brief stuurt waarin staat dat u mogelijk een boete krijgt. Indien u contract vrij bent krijgt u nooit een boete. Indien u niet contract vrij bent en wel een boete krijgt zorgen wij u deze boete terugbetaald krijgt van de nieuwe leverancier.

Wat is het verschil tussen een enkele en een dubbele meter?

Bij een enkele meter krijgt u altijd hetzelfde elektriciteit tarief. Bij dubbel tarief krijgt u na 21:00 of na 23:00 een lager tarief. U dient hiervoor wel een dubbele meter te hebben. Wijzigen van tarief kan via de netbeheerder.

Kan ik zonder gas of elektriciteit komen te zitten?

Nee, bij overstappen kunt u nooit zonder stroom of gas komen te zitten.

Aan wie moet ik mijn meterstanden doorgeven?

Zowel uw netbeheerder als uw energieleverancier kunnen u om uw meterstanden vragen.

Ik ben overgestapt, maar nu wordt er door mijn oude leverancier nog steeds geld afgeschreven.

Na uw overstap ontvangt u nog eenmaal een eindafrekening van uw oude leverancier. Deze kan het voorschotbedrag van de nieuwe leverancier overlappen. Mocht er toch dubbel afgeschreven worden, kunt u contact op nemen met de oude leverancier of met ons.

Mijn maandbedrag is na de overstap hoger, hoe kan dat?

Dit kan te maken hebben dat uw oude voorschot bedrag te laag was of dat u te hoog bent ingeschat. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw energieleverancier of met ons.

Ik heb geld terug gekregen, maar mijn voorschot voor volgend jaar is wel hoger hoe kan dit?
Dit kan te maken hebben dat de energieprijs is gestegen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw energieleverancier of met ons.
Ik moet een groot bedrag bijbetalen bij de eindafrekening van mijn oude leverancier, hoe kan dat?

Dit kan te maken hebben met het feit dat u meer energieverbruik heeft of uw voorschot bedrag te laag is ingeschat door bijvoorbeeld een strenge winter.

Ik ga binnenkort verhuizen, kan ik nu al mijn energie regelen?

Natuurlijk, u kunt gewoon aangeven per wanneer u over wil stappen.

Hoeveel kan ik besparen op mijn energiekosten?

Dit is afhankelijk van welke energieleverancier u heeft en hoeveel uw verbruik is. Neem contact met ons op voor een exacte berekening.

Hoe lang duurt het voordat ik ben overgestapt?

Dit duurt ongeveer een maand. Indien u (nog) geen leverancier heeft op dit adres kan dit ook sneller. Neem contact met ons op indien dit het geval is.

Verzekeringen

Met welke verzekeringsmaatschappijen werken jullie samen?

Wij werken met bijna alle verzekeraars samen. We werken onder meer samen met: Reaal, Fortis, Delta Lloyd, Nationale Nederlanden, Moneyou, London, Monuta, Westland-Utrecht, ABN-AMRO, SNS, ASR, Cardiff, Aegon, Das, Arag.

Hoe kan het zijn dat dezelfde verzekering via de Vaste Lasten Service goedkoper is?

Dit komt door afspraken die we gemaakt hebben met deze verzekeraars.

Welke verzekeringen kan ik bij jullie afsluiten?

We kunnen alle verzekeringen aanbieden.

Zijn jullie aangesloten bij de AFM?

Ja, wij zijn een aangesloten instelling onder lifetime hypotheken onder nummer: 12016626

Zijn jullie aangesloten bij Kifid?

Ja, wij zijn aangesloten bij onafhankelijk klachteninstituut Kifid, onder aansluitnummer: 300.012172

Is het verplicht een verzekering af te sluiten?

Alleen voor motorvoertuigen is een wa-verzekering verplicht.

Hoe weet ik hoeveel schadevrije jaren ik heb?

Dit staat vermeld op uw polisblad of kunt u opvragen bij uw oude verzekeraar.

Waar vind ik mijn meldcode?

Dit zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer en het staat tevens op uw kentekenbewijs.

Kan ik een auto verzekeren die op een andere naam staat?

In principe kan alleen de kentekenhouder de auto verzekeren.

Wat is een WA-verzekering voor de auto?

Deze verzekering dekt schade die door uw schuld aan derden is toegebracht.

Wat is een beperkt casco-verzekering?

Deze heeft naast de WA-dekking ook dekking bij diefstal en ruitschade.

Wat is een volledig casco verzekering?

Deze verzekering dekt naast de beperkt casco ook schade die ontstaan is bij een ongeval door uw schuld.

Wat is een BM-beschermer?

Dit is een verzekering om te voorkomen dat u terugvalt bij een schade.

Wat is een ongevallen inzittende verzekering?

Dit is een verzekering die bij een auto gesloten kan worden en geeft een uitkering indien een inzittende overlijd of invalide wordt.

Wat is een schade inzittende verzekering?

Dit is een verzekering die bij een auto gesloten kan worden en geeft een uitkering bij schade van inzittende door een ongeval.

Wat is een gezinsongevallenverzekering?

Deze verzekering keert uit als een gezinslid door een ongeval overlijdt of invalide wordt

Wat is een aansprakelijkheidsverzekering?

Deze verzekering keert uit als u aansprakelijk gesteld wordt, doordat u bijvoorbeeld iets van een ander per ongeluk kapot gemaakt hebt.

Wat is een inboedelverzekering?

Deze verzekering dekt de schade die door een onvoorziene gebeurtenis aan de inboedel is toegebracht.

Wat is een opstalverzekering?

Deze verzekering dekt schade aan uw woonhuis.

Wat is het gevaar van onderverzekering?

Bij onderverzekering keert de verzekeraar ook evenredig uit. Indien u bijvoorbeeld een inboedel van €30.000 voor €15.000 verzekert keert de verzekeraar slechts de helft van de schade uit. Ook indien deze minder is dan €15.000.

Wat is een uitvaartverzekering?

Hiermee verzekert u zich tegen de kosten van een uitvaart.

Wat is een overlijdensrisicoverzekering?

Deze verzekering keert bij overlijden binnen een bepaalde periode een vooraf bepaald bedrag uit.

Wat is een reisverzekering?

Deze verzekering keert uit indien er iets gebeurt op reis, zoals diefstal van bagage,

Wat is een rechtsbijstandverzekering?

Hiermee verzekert u zich tegen kosten voor juridische kosten, zoals het inhuren een advocaat.

Internet

Wat is het verschil tussen ADSL en kabel?

ADSL gaat via de telefoonlijn en kabel gaat via de kabel van de televisie.

Wat betekent tot 20 MB / s?

Dit is de internetsnelheid. Bij ADSL communiceren ze altijd “tot” omdat de werkelijke snelheid afhankelijk is van de afstand tot het centrale punt.

Is internet eenvoudig te installeren?

Vaak lukt u het zelf of met behulp van de klantenservice. Indien dit niet het geval is kunt u een monteur laten komen.

Kan ik mijn huidige email adres behouden?

Het emailadres dat u van uw huidige internetprovider komt altijd te vervallen indien u overstapt van deze provider. Dit geldt uiteraard niet indien u een ander email adres gebruikt dan van uw provider zoals hotmail of gmail.

Krijg ik altijd een gratis monteur?

Nee, dit is afhankelijk van de aanbieder.

Wanneer kan ik overstappen naar een andere provider?

Na uw eerste contracttermijn kunt u dagelijks overstappen.

Hoe weet ik of ik nog aan een contract vast zit?

Dit kunt u navragen bij uw provider.

Kan ik een boete krijgen als ik nog aan een contract vast zit?

Indien u vroegtijdig een contract beëindigd kunt u een boete krijgen.

Wat voor internet snelheid past bij mij?

Voor surfen op internet is 4 MB voldoende, indien u muziek of films wilt downloaden is een hogere snelheid aan te raden.
NB. De snelheid van downloaden wordt vaak beperkt door de uploadsnelheid van de server waar u van download. Tevens kunnen routers of slechte bekabeling de internet snelheid flink beperken.

Vaste telefonie

Kan ik mijn nummer behouden?

Ja, u kunt altijd uw nummer behouden.

Zeggen jullie mijn oude contract op?

Bij nummerbehoud wordt uw oude contract automatisch opgezegd.

Krijg ik altijd een gratis monteur?

Nee dit hangt van de provider af.

Ik heb een alarm installatie met meldkamer, kan ik ook overstappen?

Dit is niet aan te raden omdat de meeste alarm installaties geen voip ondersteunen.

Ik heb ISDN, kan ik ook overstappen?

Dit kan wel maar dan kunt u slechts één nummer meenemen.

Televisie

Wat is het verschil tussen analoog en digitaal?

De beeldkwaliteit van digitaal is beter.

Wat is HD-tv?

Dit is betere kwaliteit dan normale digitale tv. Om dit te zien heeft u een HD-decoder en een HD-tv nodig en de uitzending moet in HD uitgezonden worden.

Kan ik ook extra zenderpakketten nemen?

Ja bij bijna elke provider is het mogelijk extra zender pakketen te nemen.

Mobiele telefonie

Kan ik mijn nummer behouden?

Ja u kunt altijd uw nummer behouden

Wat is sim-only?

Dit is een goedkope contractvorm waarbij u geen gsm krijgt, maar alleen een simkaart.

Hypotheken

Wat kan ik maximaal lenen?

U kunt grofweg 4,5x uw bruto jaarsalaris lenen.

Ik heb een BKR codering. Kan ik een hypotheek krijgen?

Nee, nadat de A codering weg is dmv een H (herstel) codering kunt ue pas na 5 jaar weer een lening krijgen.

Hoe wordt het hypotheekadvies betaald?

Dit kan door provisie, maar ook door vastgestelde bemiddelingfee of op urenbasis.

Kan het hypotheek gesprek samen met de andere vaste lasten?

Nee dit doen wij altijd in een ander gesprek omdat het gesprek anders te lang duurt.

Mevrouw de Vries

Dankzij Vaste Lasten Service hebben wij 700 euro kunnen besparen. De adviseur was erg vriendelijk en heeft ons goed geholpen.


Gemiddelde cijfer : 9.5

  • Deskundigheid

    9
  • Service

    10
  • Communicatie

    9
  • Betrouwbaarheid

    10